✔️ ספרים שסיימו את יסודות הליבה או בעלי ניסיון מקצועי של לפחות שנה.
✔️ כל מי שמרגיש תקוע טכנית ורוצה לפרוץ לרמה של עיצוב אמיתי
✔️ מי שרוצה להבין את ה־”למה” מאחורי כל תספורת
✔️ מי שרוצה להעלות מחיר, ביטחון ותוצאות בשטח
נושא: שליטה במשקלים, תנועה והורדת משקל נכונה.
מטרת השיעור להקנות לתלמידים הבנה עמוקה של עקרונות ה־LAYERS:
איך להשתמש בקו מנחה נייח כדי להוריד משקל בצורה מדויקת,
לשלוט בתנועה ובנפח, ולהעניק לתספורת תחושת אוויר וקלילות מבלי לאבד את המבנה.
מה נלמד בפועל:
16:00-17:30
פירוק וחלוקות של מבנה הראש לפי אזורי משקל (אוקסיפיטל, פריאטל, טמפורל)
יצירת קו מנחה נייח (Stationary Guideline) – ולמה הוא חשוב ליציבות של תספורת
שליטה ביצירת צורה
17:30-18:00 הפסקה
18:00-21:00 – המשך תרגול
עבודה מדויקת בזוויות של 45° ו־90°
איך תנועה קטנה במסרק משנה לגמרי את הזרימה של התוצאה
גזירת ראש שלם בטכניקת ליירינג עם הדרכה צמודה
הבנת ההבדלים בין הורדת משקל אופקית לאנכית
ניתוח לפני-ואחרי של הורדת משקלים
סידורי שיער מתקדמים ושליטה בחומרים השונים במספרה.
תוצאה סופית
זה השיעור שבו אתה לומד את אחת הטכניקות החשובות ביותר בעולם הספרות המודרנית –
שיטת קו מנחה נודד (Traveling Guideline) – מבוססת על תורת הגזירות הקלאסית של וידאל ששון.
אם במפגש הקודם למדנו איך להוריד משקל בצורה נכונה ומבוקרת,
אז במפגש הזה אנחנו עוברים לשלב הבא:
איך לבנות משקל.
מה נלמד בפועל:
16:00-17:30 – תחילת תרגול
16:00–18:00 – הדגמה ראשונה: ציורי ראש – אומנות ולא תספורת.
זה הרגע שבו האקדמיה חוזרת לשורשים שלה.
המקום שבו האמנות פוגשת את הטכניקה,
והספר לומד לא רק “איך לגזור” – אלא איך להיות אמן.
ב־די וינצ’י פיתחנו שיטה שאין דומה לה בארץ:
ציורי ראש
מטרת ההדגמה:
להבין איך האור, הצל, הזווית והצבעים משתלבים כדי לבנות ציור ראש.
כמו שליאונרדו די וינצ’י לקח את המדע לדרגה של אומנות ואת האומנות לדרגה של מדע,
כך הגישה שלנו כלפי תספורות, אומרים שלאמנות איך חוקים, טעות! לאומנות אין גבולות, אבל יש לה חוקים שאותם אנחנו הולכים ללמד אתכם.
בהדגמה נלמד:
א. יצירת קווים חדים עם מכונת פיניש
הבנה של איך לבנות קו בצורה סימטרית, איך להשתמש במכונת פיניש בצורה מדויקת, רגישה ויציבה.
שליטה מוחלטת ביד, בעומק הלחיצה ובקריאת הקו.
ב. שליטה בדירוגים והצללות בציורי ראש
איך לצייר ולהבין את הפרופורציה הנכונה,
שליטה בהצללות, עומקים ונפחים.
ג. שימוש בצבעים לא קבועים להדגשת אור וצל (שחור ולבן)
כדי לייצר ניגודיות שמבליטה כל פנס, או ציור ראש.
ד. שימוש עדין בתער על העור
עבודה מדויקת ומבוקרת עם תער ליצירת חדות מוחלטת
בלי לפגוע בעור.
המטרה: ללטש, לדייק, ולהגדיש. לא לחתוך.
18:30–18:00 – הפסקה (30 דקות)
18:30–19:30 – הדגמה שנייה: שיטת דירוג + גזירות מורכבות
📍 דגשים מרכזיים:
שיטת הדירוג שלנו, סדר מספרים והגיון.
שליטה מקטעי הצבעים השונים על הראש
שליטה בנפחים עם מכונת תספורת.
שילוב בין גזירה מורכבת לדירוג – איך אנחנו גורמים לגזירה מורכת ודירוג להיות בהרמונה על הראש של הלקוח.
שליטה במסגרות חדות וביצירת קווים חדים ונקיים.
19:45–20:00 – הדגמה שלישית: סיכום
נסכם את היום ונפיק ממנו לקחים חשובים.
אחרי ארבעה מפגשים של טכניקה, הבנה וצפייה,
מגיע הרגע שכל תלמיד מחכה לו –
זה השיעור שבו כל תלמיד מתמקדם בעמדה, ומביא לידי ביטוי את כל מה שלמד.
🎯 מטרת השיעור:
להעניק לתלמידים חופש מוחלט ליצור, להתנסות, לקחת סיכונים,
ולראות עד כמה רחוק הם יכולים ללכת עם מה שלמדו.
ולדחוף את התלמיד מעבר לגבולות האישיים שלו.
זה השלב שבו אין “נכון” או “לא נכון” –
יש רק אומץ, מחשבה ותוצאה.
16:00-20:00
המטרה במפגש הזה פשוטה – לשבור תקרת זכוכית.
זה היום שבו כל תלמיד לוקח את כל מה שלמד עד עכשיו – ומוציא את זה החוצה בעוצמה.
התלמידים מתמקמים בעמדות מהרגע הראשון, ועובדים על מודליסטים אמיתיים,
במטרה להגיע לקצה גבול היכולת האישית שלהם – טכנית, יצירתית ומנטלית.
אין מגבלה על כמות המודליסטים שכל תלמיד יכול לעבוד עליהם.
זה יכול להיות:
מודליסט אחד לעבודה מורכבת, עמוקה ומדויקת לפרטי פרטים,
או אפילו
שלושה מודליסטים שונים לעבודה מהירה, אינטנסיבית ויום-יומית יותר.
כל תלמיד בוחר בעצמו את רמת האתגר שהוא מוכן לקחת –
אבל הכיוון אחד: לקצה.
המטרה היא שכל תלמיד יבוא לעשות אומנות.
להעז, להתנסות, לשבור הרגלים, ולגלות את השפה האישית שלו.
הכול קורה בליווי והכוונה צמודה של צוות המדריכים שלנו,
שמאתגרים, מנתחים ומכוונים כל תלמיד בזמן אמת
כך שכל רגע בשיעור הופך להזדמנות לדייק, להתפתח ולהתקרב עוד צעד אחד
לרמה של אמן אמיתי.
מפגש 6 – מבחן מסכם וטקס סיום
🕓 16:00–17:30 – תספורת גמר
זה לא עוד שיעור – זה הרגע הגדול של המסע.
אחרי חמישה מפגשים של למידה, תרגול, צפייה ועבודה חיה,
מגיע היום שבו כל תלמיד עומד מאחורי העמדה – לא כתלמיד, אלא כאמן.
🎯 מטרת השיעור:
להעניק לתלמידים הזדמנות להציג את עצמם ברמה הגבוהה ביותר,
להראות שליטה מלאה בכל הטכניקות שנלמדו –
ולקבל הכרה רשמית כמסיימי מסלול מתקדמים של די וינצ’י.
⏰ מבנה השיעור לפי זמנים
✂️ 16:00–18:00 – עבודה חופשית על מודליסטים
בחלק הראשון של היום התלמידים נכנסים לעמדה מיד עם תחילת השיעור.
הפעם אנחנו לא מתערבים. העבודה היא לגמרי שלכם. מההתחלה ועד הסוף.
🎯 18:00–18:45 – מבחן על כל הנלמד
החלק הרשמי של היום.
כל תלמיד נבחן על הידע הנלמד.
אין מה לפחד מהמבחן, הוא כדי לעזור לך להבין מה יושב אצלך בבירור, ומה צריך לחזק.
🎓 18:45–20:00 – הפסקה צרה
20:00-20:30
ההכשרה מגיעה לסיום.
הקצב יורד –
והחדר מתמלא בתחושת גאווה שקטה.
המדריכים משתפים בתובנות מהקורס, מדברים על הדרך שכל תלמיד עבר, כל תלמיד מקבל משוב אישי – לא רק על הביצוע,
אלא על ההתפתחות, הגישה והאופי שהביא איתו למסע.
– הכרזת מצטיין קורס.
הענקת תעודות סיום רשמיות מטעם אקדמיית די וינצ’י.